Înainte de a porni procesul de ștergere a datelor din Biroul de Credit, este foarte important să ai în vedere faptul că se șterg atât datele negative, cât și informațiile pozitive referitoare la istoricul tău de plătitor.
- Avantaj: Persoana vizată nu va mai fi catalogată ca fiind rău platnică, iar acest lucru ar putea să îi ofere șanse mai mari de obținere a unui credit de la bancă sau de la instituțiile financiare nebancare.
- Dezavantaj: Banca sau IFN-ul poate să aibă o lipsă de încredere atunci când vede că în Biroul de Credit, istoricul celui care solicită credit este gol, fără date pozitive sau negative.
Procesul este următorul:
- Se solicită Biroului de Credit ștergerea datelor persoanei vizate.
- Solicitarea se va transmite la bancă sau la IFN pentru a fi verificată.
- Banca sau IFN-ul va analiza solicitarea înregistrată.
- Banca sau IFN-ul va comunica persoanei vizate care este decizia care a fost luată.
- În funcție de caz și de decizia bancii sau a IFN-ului, datele urmează sa fie șterse sau nu.